همشهری آنلاین: "در نهایت فروتنی و با توجه به بار سنگین این سخن، آمادگی‌ام را برای به انجام رساندن ماموریت تصرف کامل فرانسه اعلام می‌کنم."

سگولن روآیال امید اول حزب سوسیالیست در انتخابات آتی ریاست جمهوری فرانسه با این سخنان؛ رسما کاندیداتوری خود را برای شرکت در انتخابات درون حزبی اعلام کرد.

به نوشته روزنامه ال موندو، با آغاز مهلت ثبت نام کاندیدا‌ها در حزب سوسیالیست، رقابت برای معرفی کاندیدای اصلی در این حزب، وارد مرحله جدیدی شده‌است.

دومینیک استراوس کان وزیر امور اقتصادی ودارایی اولین کاندیدایی بود که آمادگی خود را برای کاندیداتوری در انتخابات درون حزبی اعلام کرد. او خود را بهترین مبارز علیه چپگرایان معرفی کرده‌است.

انتخابات درون حزبی سوسیالیست‌ها در روز 16 نوامبر (و اگر به دور دوم کشیده شود 23 نوامبر نیز) برگزار خواهد شد. پیش از برگزاری انتخابات اما 6 مناظره که 3ه مورد آن‌ها تلویزیونی خواهد بود تنور انتخابات را گرم خواهد کرد.

سگولن 53 ساله که پبشتر وزیر و رییس "پواتو شارنته" بوده و همسر رییس حزب  سوسیالیست فرانسه، فرانسوا هولاند است، درباره حضور خود در مناظره می‌گوید: "برای این که سایر رقبا نگویند آن‌ها را قبول ندارم در مناظرات شرکت می‌کنم. رقبای سگولن نیز انتظار دارند با چضور وی در مناظره بتوانند فاصله زیاد خود با وی را کاهش دهند که در این صورت احتمال به دور دوم کشیده شدن انتخابات درون حزبی افزایش خواهد یافت.

این احتمالات در حالی مطرح می‌شود که همچنان ثبت نام کاندیدا‌های جدید ادامه دارد؛ لوران فابیو از نخست وزیران سابق فرانسه نیز قرار است کاندیداتوری خود را یکشنبه آینده اعلام کند.

کد خبر 5052

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز